AMENINŢĂRI fără precedent: SĂNĂTĂTEA omenirii în PERICOL

Autor:  Roxana Roseti

Specialiştii Centers for Disease Control and Prevention (CDC) au publicat primul raport realizat până acum pe tema uneia dintre cele mai subestimate ameninţări la adresa sănătăţii publice.

Este vorba despre organismele rezistente la antibiotice, după cum notează descopera.ro. Astfel, în raportul “Antibiotic resistance threats in the United States, 2013”, cercetătorii americani au ajuns la câteva concluzii îngrijorătoare.

Considerate urgente

Raportul identifică trei ameninţări considerate “urgente” de specialiştii americani: CRE (Carbapenem-resistant Enterobacteriaceae), un set de microbi întâlniţi în spitale ce sunt rezistenţi la aproape toate antibioticele.

Aceştia provoacă 9.000 de infecţii anuale în SUA şi 600 de decese; Gonoreea rezistentă la antibiotice, ce reacţionează la un singur medicament: 246.000 de infecţii anual; Clostridium difficile, ce devine tot mai rezistentă la o clasă de medicamente şi care serveşte drept marker pentru folosirea altor antibiotice: 250.000 afecţiuni anual, 14.000 de decese.

În cea de-a doua categorie, ameninţări “serioase”, specialiştii includ 12 infecţii bacteriene şi fungale: Acinetobacter, Pseudomonas aeruginosa, VRE, Campylobacter, Salmonella, Shigella, MRSA, Candida, tuberculoza şi altele.

Advertisements